Eetdagboek van Denise

Eerder deze maand konden jullie al het eetdagboek van Nick lezen en vandaag deel ik de mijne. We zagen en hoorden dat jullie dit erg leuk vinden om te zien en zullen het daarom dan ook vaker delen. Zoals jullie inmiddels hebben gezien eet Nick vooral veel koolhydraten en calorierijk, helaas is dit voor de meeste niet weggelegd. Ook ik moet goed op mijn voeding letten om mijn doel te behalen en kan niet zomaar alles eten. Voor mij betekend dat weinig calorieën, weinig koolhydraten en veel eiwitten en gezonde vetten. Toen ik begon met crossfit at ik gewoon waarvan ik dacht dat goed voor me was of waar ik zin in had. Nu bij Spark heb ik een mooi voedingsschema waardoor ik precies weet wat mijn lichaam nodig heeft waardoor ik ook meer hou vast heb. Ik wil graag mijn doel behalen en vind het daarom ook niet erg dat ik bepaalde dingen niet mag eten. Hierdoor kan ik wel zo af en toe genieten van wat lekkers zoals vorige week. Een heerlijk broodje kroket zonder schuldgevoel, want verder volg ik gewoon mijn voedingsschema en train ik minimaal 3 keer per week.

Eetdagboek van Denise

Ontbijt

200 ml ongezoeten amandelmelk, 30 gr havermout, 1 scoop Whey Perfection Cookies & Cream, 7 gr Psyllium Husk (vezels) – Totaal 253 kcal

Voor mij is het belangrijk om de dag te beginnen met een goed ontbijt, dit is dan ook het eerste wat ik doe wanneer ik opsta. Zonder ontbijt kom ik simpelweg niet op gang. Om vooral genoeg vezels en eiwitten binnen te krijgen ontbijt ik met een kommetje amandelmelk met havermout, een schep eiwitpoeder en vezels. Voor mij zijn vezels erg belangrijk omdat ik anders last van mijn darmen krijg. Ook neem ik dagelijks een multivitamine pil, dit wil ik nog wel eens vergeten ’s ochtends.

Tussendoortjes

40 gr ongezouten amandelen, 1 scoop Whey Perfection Cookies & Cream met water – Totaal 356 kcal

Omdat ik ’s ochtends vroeg ontbijt (rond 6:15) en pas om 13:00 uur lunch, krijg ik halverwege de ochtend alweer trek. Om de ochtend toch zonder knorrende buik door te komen, neem ik eerst een handje amandelen, deze zitten vol met gezonde vetten. Ongeveer een uurtje later neem ik een eiwitshake. Eiwitten zijn namelijk belangrijk voor de opbouw van mijn spieren.

Eetdagboek van Denise

Lunch

2 stuks knackebrod, 3 plakken kipfilet, 1 avocado, 2 eieren – Totaal 562 kcal

Het klinkt misschien nogal saai, maar makkelijk is het zeker, want ik lunch elke dag hetzelfde. Op mijn werk is lunch inbegrepen en lunchen we gezellig in de bedrijfskantine. Hier zijn gelukkig ook gezonde opties naast de minder gezonde. Zo zijn de crackers en kipfilet gewoon aanwezig. Van thuis neem ik altijd een avocado mee en 2 eieren die de avond ervoor alvast zijn gekookt. Mijn lunch klinkt misschien weinig omdat het maar 2 crackers zijn, maar de eieren en avocado zorgen zeker voor een verzadigd gevoel.

Tussendoortjes

200 gr tomaten, 100 gr mozzarella – Totaal 283 kcal

Aan het eind van de middag rond een uur of 4, is het nogmaals tijd voor een tussendoortje. Dit keer ga ik voor 2 tomaten met mozzarella welke ik op smaak maak met basilicum, peper en zout. Het is een flinke hap, maar ik krijg het op. Zelf ben ik nog op zoek naar iets wat ik hiervoor in de plaats kan eten om mee af te wisselen.

Eetdagboek van Denise

Avondeten

100 gr zalmfilet, 200 gr Italiaans Roerbakmix – Totaal 297 kcal

Omdat ik best vol zat van het laatste tussendoortje had ik niet zoveel trek meer in een uitgebreide maaltijd. Ik heb de zalm lekker samen met de groenten als een pakketje in de oven gedaan. Deze maakte ik op smaak met basilicum, peper, zout en wat knoflook.

Totaal score

Calorieën: 1751

Voedingsstoffen:

  • Eiwitten 127 gr
  • Koolhydraten 74 gr
  • Vezels 27 gr
  • Suiker 22 gr
  • Vetten 99 gr

Dit was mijn eetdagboek op een normale werkdag waarbij ik ’s avonds nog gesport heb. Zoals jullie bij Nick hebben kunnen lezen gebruik ook ik de app ‘My Fitness Pall’ om alles bij te houden. Overdag eet ik eigenlijk altijd wel hetzelfde zoals hier boven beschreven. Mijn avondeten varieert wel, zo had ik vandaag een zalmpakketje en eet ik morgen kippendijen met onder andere courgetti. Natuurlijk zondig ook ik wel eens en is het bijvoorbeeld heerlijk om even te kunnen genieten van een blogdiner. Met dit schema kan dat ook gewoon en moet je jezelf af en toe ook gewoon even lekker trakteren!

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *