Spelt/Speculaas Pannenkoeken

De spelt/speculaas pannenkoeken van het merk Puur Pannenkoek proefden we eind vorig jaar voor het eerst bij het ‘All You Need Is Food’ event van Kroon op het Werk. We vonden ze erg lekker en gelukkig zat er ook een doosje van deze mix in de Foodybox die we toen meekregen! Al snel maakten we de spelt/speculaas pannenkoeken nog een keer thuis voor ontbijt in pancake formaat. Wederom smaakten ze heerlijk en de pannenkoekjes waren ook nog eens super simpel te bereiden. Zelfs Nick die normaal geen held is in het bakken van pannenkoeken, bakte nu met gemak een hele stapel op de zondag ochtend. Helaas konden we ze daarna een tijdje niet meer vinden tot we ze tegen kwamen in de winkel Sissy Boy. Uiteraard namen we een doosje pannenkoeken mix mee in de smaak spelt/speculaas want wij zijn fan!

Spelt/Speculaas Pannenkoeken

Puur Pannenkoek

Het merk Puur Pannenkoek heeft een winkel in Orvelte en is opgericht door Professor Pannenkoek. De professor stond in zijn studententijd al bekend om zijn legendarische speculaaspannenkoeken en heeft in 2012 besloten om deze smaak en kwaliteit te delen met anderen. De spelt/speculaas pannenkoeken waren zijn eerste smaak waarna nog een aantal volgde en in 2013 opende hij zijn pannenkoekenwinkel. De pannenkoeken smaken verrassend lekker en je bakt ze nu ook helemaal zelf met รฉรฉn van zijn mixen!

Spelt/Speculaas Pannenkoeken

De bereiding

Zoals je al eerder kon lezen zijn de pannenkoeken in een handomdraai gebakken. Je mengt de pannenkoeken mix met wat water zodat er een beslag ontstaat. Je verhit wat roomboter of olie in de pan en bakt ze op middelhoog vuur mooi goudbruin aan beide kanten. That’s it!

De smaak

Het recept voor de spelt/speculaas pannenkoeken is geรฏnspireerd op een manuscript uit de 15e eeuw. Je proeft de mooie specerijen als kaneel, kardemom en anijs. De mix voor de pannenkoeken is gemaakt van biologische granen en draagt dan ook het eko-keurmerk. Je zal echt verrast zijn hoe lekker deze pannenkoeken smaken ondanks dat ze gemaakt zijn van een kant-en-klare mix!

Spelt/Speculaas Pannenkoeken

De spelt/speculaas pannenkoeken kan je trouwens met zoete en hartige dingen eten. Zo smaken ze lekker met bijvoorbeeld een bolletje kokos-ijs of je maakt er een hartige variant van door ze te eten met een mooie curry.

De Puur Pannenkoek mixen zijn onder andere verkrijgbaar op hun website, in hun winkel en bij Sissy Boy. De mixen zijn verkrijgbaar vanaf 4.95 in de smaken spelt/naturel, spelt/speculaas, appel/kaneel en cranberry/sinaasappel.